Dameskoor St. Catharina Grevenbicht

dameskoor

Dameskoor St. Catharina Grevenbicht is in 1973 opgericht op initiatief van de toenmalige pastoor van de H.Catharinaparochie, de zeereerwaarde heer Frans Terhorst. Mede-oprichter van het koor was de heer Jac Hendrix, die tevens 21 jaar de rol van dirigent en organist met veel enthousiasme heeft vervuld. Aanvankelijk was het de bedoeling dat het koor rouw- en trouwdiensten in de parochie zou gaan opluisteren. Na enkele jaren is het echter uitgegroeid tot een volwaardig kerkkoor en worden, naast rouw- en trouwdiensten, ook om de twee weken de weekenddiensten opgeluisterd . Uiteraard wordt ook elk jaar deelgenomen aan kerstconcert van de St. Catharinaparochie.  Daarnaast verzorgt het koor regelmatig diensten buiten de parochie, o.a. kerkdiensten in de verzorgingshuizen van Orbis en de Zonnebloemmiddagen van Obbicht en Grevenbicht. Bovendien luisteren ze jaarlijks in oktober een van de Mariavieringen op in de Gregoriusparochie in Brunssum. Als lid van de koorkring van het dekenaat Susteren, worden ook hiervoor diensten verzorgd tijdens de weken van de Heiligdomsvaart.  Momenteel staat het koor sinds augustus 2007 onder leiding van de heer Jac Meijers uit Munstergeleen.

Op 7 oktober 2011 heeft het dameskoor een cd opgenomen in de Ontmoetingskerk te Geleen.

1.Lobt froh den Hernn (Anonymous)
2. Kyrie (L. van Weersch)
3. Gloria (L. van Weersch)
4. Veni Jesu (M. Cherubini)
5. Marya, maci boha (Trad. Russisch)
6. Ave verum Corpus (Anonymous)
7. Sanctus & Benedictus (L. van Weersch)
8. Onze Vader (Anonymous)
9. Agnus Dei (L. van Weersch)
10. Sancta Maria (Anonymous)
11. Herr deine Gute (A. E. Grell)

Als u meer wilt weten over het Dameskoor St. Catharina Grevenbicht kunt u contact opnemen met de secretaris mevr. Fieny Jacobs – Willems

Tel. 046 – 485 71 50    Mailadres: jjacobs25a@gmail.com

Gemengd kerkelijk zangkoor St. Caecilia Grevenbicht

Het Gemengd Kerkelijk Zangkoor St. Caecilia kan rekenen op een groot aantal trouwe leden. Mede door het geringe verloop is het aantal actieve zangers gestegen naar 40 personen. Het koor repeteert op dinsdagavond en zingt één keer per 2 á 3 weken op zaterdag of zondag in de kerk. De repetities vinden plaats in Oos Hoes tussen 20 en 22 uur. Het koor staat onder leiding van dirigent Lou Kirkels en de organiste is Annie Smeets-Niessen. Het koor heeft al meerdere malen een cd opgenomen. Zo hebben ze op 10 februari 2012 in de Ontmoetingskerk te Geleen een kerst-cd gemaakt en op 28 september 2013 in dezelfde kerk Engelstalige liederen opgenomen.

1. O holy night (A. Adam)
2. Wexford Carol (arr. J. Rutter)
3. Wiegenlied der Hirten (K. Neuner; arr. Egberts)
4. Candlelight Carol (J. Rutter)
5. Nowell (J. Vermulst)
6. Kerstlied (B. Diamant)
7. Wie schön leuchtet der Morgenstern (J.S. Bach)
8. Torches (J. Joubert)
9. Joy to the world (I. Watts)
10. Villancicos de Navidad (A. Stenberg)
11. Stille Nacht (arr. J. Ivens)

1. Look at the world (J. Rutter)
2. Gaelic blessing (P. Lawson)
3. Crossing the bar (J. Andriessen)
4. Scarborough fair (K. de Vries)
5. Here I am Lord (D.L. Schutte)
6. You raise me up (R. Emerson)

Voor inlichtingen kan men terecht bij de voorzitter Piet Wijshoff, tel. 046 – 485 83 37.
Mailadres: zangkoor.st.caecilia@ziggo.nl